واحد فروش:09395112885

کانال تلگرام:t.me/prollmedia

آنچه باید در مورد لمینیت گرم بدانید

لمینیت گرم در ایران پر مصرف است و همه ما بارها و بارها از آن استفاده کرده ایم. اینکار در حال حاضر رایج بوده و در اصطلاح عامیانه به آن پرس نیز می‌گویند. لمینیت گرم به دو دسته لمینیت مات و لمینیت براق تقسیم میشود که ضخامت آن بر حسب میکرون محاسبه می شود. هرکدام از لمینیت‌های مات و براق نیز به دو گروه رول و شیت تقسیم می شوند.

لمینیت گرم

مواد تشکیل دهنده لمینیت گرم:

درواقع لمینیت گرم ازدو بخش تشکیل شده است یکی پت نسوز (PET) و دیگری چسب جامد (EVA) که با حرارت فعال میشود. چسب گرم غیر فعال که روی پت نسوز لمینیت گرم قرار گرفته است، ازطریق حرارت دستگاه لمینتور فعال می‌شود و به سطح مورد نظر می‌چسبد. در واقع لمینیت گرم برای اجرا نیاز به حرارت مطلوب دارد. نوع پت و نوع چسب و حرارت تاثیر بسزایی در کیفیت لمینیت خروجی دارد و هرکدام اگر از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد کار چاپ شده شما را نیز خراب خواهند کرد. پس همیشه باید به این مطلب توجه ویژه ای داشته باشیم.

ضخامت در لمینیت گرم:

ضخامت نهایی در لمینیت گرم به منزله مجموع پت و چسب می باشد یعنی لمینیت 125میکرون یا لمینیت150میکرون مجموع ضخامت پت و چسب با هم دیگر میشود 125 میکرون یا 150 میکرون. به همین خاطر در توضیح تکمیلی ضخامت معمولا میزان پت و چسب به صورت جداگانه درج میشود مثلا:
125mic(75/50): یعنی پت نسوز 75 میکرون با چسب 50 میکرون
125mic(50/75): یعنی پت نسوز 50 میکرون با چسب 75 میکرون
داشتن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که اگر نیاز دارید کار خروجی لمینیت شده شما ضخیم تر باشد پس باید لمینیتی را که پت بیشتری دارد انتخاب کنید و اگر نیاز به چسبندگی بیشتر برای کارتان دارید باید لمینیتی که چسب بیشتری را دارد انتخاب نمایید.

خرید لمینیت گرم از فروشگاه اینترنتی پی رول

بیشتر درباره لمینیت گرم

مقالات دیگر را نیز بخوانید:

خرید لمینیت گرم